Snö igår

solsken idag! Tur att det vänder fort.

När jag kom till jobbet idag möttes jag av att vi haft inbrott inatt. Förra veckan värdetransportrån, denna inbrott i butiken.
Fick se en film på hela händelseförloppet och det känns väldigt overklig. Det är ju sånt här som bara händer på film och inte i verkligheten.
Jag hoppas verkligen det blir ett slut på allt dåligt som hänt den senaste tiden.

Imorgon är det ledig dag och jag ska sova ut. Har sovit riktigt dåligt några nätter nu, fattar inte vad det är som är fel.

Annars då?
Jag väntar på min bankdosa så sista räkningarna kan bli betalda, det ser inte så ljust ut just nu. Det går även ett rykte om att skattebeskedet har landat på Västkusten, hoppades på att det också skulle kommit idag, men inte det nej. Då väntar jag väl lite till. Jag som tycker det är kul att vänta.

Samlade ett vuxenpoäng till idag, det kom hem ett medmerakort till mig, cachtiing!
Här ska det samlas poäng och 5% checkar like there is no tomorrow! Snylta poäng på allt, vägra dra kortet vid återköp så jag behåller de poängen ändå. Varje krona är ju en poäng!
Jag ska fråga i varenda butik om de tar medmerakortet och säger de nej så ska jag rynka lite på pannan och mumla något ohörbart till svar. Då kommer de säga "ursäkta?" och jag kommer bara skaka på huvudet tillbaka som svar.

Undra om det inte är dags för lite läsning av andras bloggar nu.

Ciaoi ciaoi!



Kommentarer
Postat av: johanna

haha

tycker helt klart det där medmera kortet ska brukas...nästan missbrukas!! ser framför mig hur du pratar lite smått skuffat över att de inte tar kortet, det borde ju vara en självklarhet! haha mycket roligt!



Skatteverket.se där kan du se din deklaration, och 'ven fylla i massa roliga avdrag man med gott samvete kan göra :)) det ända som krävs är ett bank Id vilket är sjukt lätt att skaffa! :)



Kram på dig gumms, och keep on rocking i storbyn! :)

2010-04-07 @ 00:01:34
URL: http://www.johannabonde.blogspot.com
Postat av: Elizabeth

Ja, ta du och läs i kapp ett par bloggar nu. Jag har inte sett en enda kommentar från dig på min blogg.

2010-04-13 @ 17:23:38
URL: http://settochhort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0