"I'm not a smart man... but I know what love is"

Han var smart den där Forest Gump. Jag måste nog ta och se den filmen snart. Kanske hos Elizabeth nu när jag ska vara kattvakt.

Vi har ett gäng amerikanare som är här och jobbar på Ringals och när de är lediga är de alltid på Harrys och spelar gärna. Väldigt trevligt folk och jag kommer sakna dem när de åker hem.
Ikväll har vi pratat lite om filmer och så. Forest Gump kom upp på tapeten och Alice i Underlandet. Jag fick veta att katten heter Cheshire och jag sa att jag skulle kolla upp vad den heter på svenska. Men den verkar heta samma sak.

På tal om katt så funderar jag igen på att kanske skaffa mig en. Berättade det för min granne när vi åt och jag fick svaret "Skaffa dig en pojkvän istället för en katt". (Chili Con Carnen jag gjorde blev helt okej, grannen åt som aldrig förr och jag tar det som ett gott tecken. Kan också vara att han var hungrig men det tror jag inte.)
Tack kära granne men att hitta en pojkvän är tydligen inte så enkelt these days.
Speciellt när de kläcker ur sig saker som "Jag är för ärlig" och sedan inte har mage nog att kunna säga nej utan i stället skiter i att höra av sig överhuvudtaget. Eller det kanske är en del av spelet? Jag ska bli besviken och när jag äntligen helt slutat tänka på honom så ska han höra av sig, liksom göra sig påmind. Den dagen det händer hoppas jag att jag kan vara så pass ärlig (om inte mot mig själv) att ifrågasätta och säga vad jag tycker. Sånt här gör nämligen mig galen. Att inte veta. Är det av eller på? Och är av också på? Eller är det lite? Jag klarar inte det, behöver klara direktiv och inte det här luddiga. Sån är jag.


Under tiden jag inte hade något att göra ikväll kom jag på små anteckningar som jag sedan skulle kunna använda mig av när jag ska skriva mitt inlägg. Pinsamt nog så har jag tappat den lappen någonstans (antagligen på Harrys) så den som hittar den kommer nog undra lite. MEN det står inget elakt, inga namn. Där emot står det att jag ska komma ihåg att söka ett jobb.

Nu till kvällen.
Jag trodde det bara var killar som struntade i att tvätta händerna men ack vad fel jag hade! Det är nämligen såhär att jag på jobbet har full uppsyn över toaletterna om jag skulle vilja. Nu var det så att jag satt i  min ensamhet och glodde in i hålet till toaletterna och ut kommer en kvinna. Hon går förbi handfaten utan att stanna till och går helt nonchalant vidare utan att ens bry sig om att tvätta sina smutsiga händer. Ursss säger jag bara. Jag kräktes lite i min mun och försökte dölja rysningen som kom efteråt.
Besviken jag blev på henne. Eller det kanske bara är jag som tycker det är äckligt att hon inte tvättade sina händer?
Okej, nu har jag gjort den här pissaken till en stor sak men men.

Då kan vi ta nästa grej och till det har jag ritat en liten skiss över hur mitt jobb ser ut:

Fantastisk duktig är jag på att rita i Paint!

Så här är det. När folk är på väg till toaletten så går de förbi mig. De är nästan säkra på att toan finns där runt hörnet men det är lite främmande och kanske kan vara farligt med så i förbifarten frågar de alltid "Är toaletten där?" och så pekar de in till rummet där W.C. finns. Det finns en fin skylt ovanför dörrhålet där det är en bild på en toalettstol och det står med stora bokstäver "Toalett".
Det slog mig ikväll där jag satt i mitt lilla hörn att nästa gång om någon frågar så kommer jag svara "Nej, om du går in där kommer du till Narnia".
Källa

Tänk reaktionen på personen man säger det till.
Hmm, det lät mycket roligare i mitt huvud när jag tänkte på det än nu när jag skrivit ner det. Men ni fattar grejen.
När allt är så där uppenbart och ändå måste man fråga. Det är som att titta på prislappen och det står 49,50:-, ändå frågar du i kassan om det kostar 49,50.
Vad är det som gör att man gör så? Är det osäkerhet? Nervositet? Eller bara en ursäkt för att ha något att säga?

En gång när en gäst frågade var toaletten fanns sa jag att vi inte hade någon på det stället. Jag hänvisade gästen att gå till brunnsparken och ta den offentliga toan. Han var på att lämna stället. Då fick jag dåligt samvete och förklarade för honom att han var tvungen att gå igenom lokalen och inte bara komma innanför dörrarna. "Ahaaaa" får man alltid till svar då.

Nu när ni orkat läsa hit ner så är det en sak till nämligen DAGENS ORD!
Dagens ord är: "Däven" det betyder avslagen, slö. Tack Elizabeth =)

Till sist vill jag önska er en riktigt god natt.

Sleep tight! Love E ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0