Shit!

Hinner ju verkligen aldrig skriva här!
Min dag (utan bilder) ser ut så här:

Kl: 06:55 - klockan ringer första gången.
Kl: 07:00 - klockan ringer andra gången.
Kl: 07:05 - klockan ringer tredje gången.
Kl: 07:08 - klockan ringer fjärde gången (det är alarm nummer två).
Kl: 07:10 - klockan ringer femte gången, då stänger jag av alarm nummer ett.
Kl: 07:13 - klockan ringer sjätte gången och jag stänger av alarm nummer två.

Efter denna lilla procedur försöker jag ta mig upp ur det som jag kallar säng, dvs en soffa. (En väldigt skön soffa att sova i btw)
Väl uppe kanske jag ger katterna mat, det beror lite på om min kära vän/kollega/hyresvärd gått upp eller inte.
En snabb dusch, kolla sig i spegeln (tänka att hur fan fixar jag till det här liket).
Hämtar ett glas fil med flingor i som jag ställer på toaletten för att sedan kunna äta av samtidigt som jag plattar håret/sminkar iordning mig.
Sedan kollar man på klockan och inser att jaha, då var det en kvart kvar till det är dags att klä på sig så då händer det inte så mycket mer än att vi kanske kommer på att vi tar ett tidigare tåg för då hinner vi köpa kaffe på Espresso House!

Åker pendeltåg till Häggvik och går en morgonpromenad på kanske tio mins för att komma till jobbet.

Väl framme får vi vänta på alla för att vi alltid är där tidigt, runt kvart över nio och vi börjar kvart i tio.
10:00 öppnar butiken och då börjar vi. Jag går runt mycket och lyssnar när de andra säljer och lär mig saker. Men idag har jag knappat mycket på datorn för att lära mig alla rutiner som finns i systemet. Övat mycket på att slå ut abonnemang på telefoner eftersom det är det som kommer vara mitt ansvarsområde.

19:00 stänger butiken. Vi räknar kassan och är klara runt 19:15.
Vid halv nio är man kanske hemma om man har tur. Idag käkade vi på Hard Rock så då vart vi hemma vid elva istället, vilket innebär att jag borde sova nu för att orka med imorgon.

Det är lite såhär det ser ut, gå upp, jobba, äta, sova. Och fortsätter det varje dag.
Fast en hemlis! Jag är ledig lördag och söndag. Vilken lyx!!

Imorgon ska jag försöka ta lite bilder men lovar inget.
Kommer inte förhandsgranska detta inlägget så det kanske ser lite fuckat ut på vissa ställen. Kommer läsa igenom det en annan dag för nu är jag för trött för det ändå.

Till sist vill jag bara säga att jag saknar mina nära och kära nere i Varberg. Jag ska försöka hitta ett café som man kan hänga på och allt det där en dag när jag är ledig.

Take care! Love E ♣


Kommentarer
Postat av: Madde

Ceep on rocking!!

=)

2010-02-18 @ 20:05:49
URL: http://madelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0