Tydligen måste man ha en rubrik till sitt inlägg.



Så här trött och blek såg jag ut i morse (läs: solen skiner på mitt bleka aniskte och imorse är halv elva). Jag väntar på att E ska komma och plocka upp mig i sin sprillans nya bil som ska in till bilprovningen för att bli taxiregistrerad. Det var en mycket trevlig liten åktur i det nya vrålåket =)


Imorgon ger sig nya 12an ut på sin jungfrufärd och vi ber till taxiguden att allt kommer gå fint, inte bara imorgon utan alla de andra milen den ska rulla i sitt liv som taxibil 12.

Efter detta besök på bilprovningen och att jag blivit avlämnad hemma så var det dags för mig att åka iväg med min kära Ecort för att få på vinterdäcken. Med andra ord blev det en sväng ut till Rolfstorp där mina föräldrar och min bror bor. Blev där ett par timmar innan allt var klart.
När jag satt där ute och försökte slå ihjäl lite tid började jag knåpa på en roadtrip skiva till nästa fredag. Då åker E och jag upp med gamla 12an till Stockholm för att lämna den till ny ägare och hälsa på E som flyttade dit för ett tag sedan. Jag har fått ihop sju låtar på skivan, det ska bli lite en överraskning till E så jag har fixat fram några låtar som jag vet hon tycker om. M, om du har tips om det här så vet jag vilken låt du tänker på och den är väl inplanerad på skivan, haha!

När min bil var klar åkte jag till stan och träffade C, vi gick mest planlöst runt på stan och gjorde inget. Eller jo, vi var inne i varenda skobutik som finns för att hitta ett par kängor till C som vi inte hittade. Vilket slutade med att jag fick prova stölvar med skyhöga klackar. Alla nöjda och glada utom jag som tyvärr inte får behålla dem.
Sedan åkte jag och handla innan det var dags att åka hem för att äta lite och en kort vila innan jobbet.
Den här kvällsmaten blev det

Färsk fruktsallad med vaniljkesella, mmmm säger jag bara. Synd att kesella inte är det billigaste i mejeridisken. Men salami-bire macka är inte heller fy skam. Mitt i all nyttighet måste jag ju försöka väga in lite onyttigt som de där mackorna =)

Igår sökte jag lite jobb, försökte få en bra bild att ha i mitt personliga brev, jag bestämmde mig för att denna fick duga.

Men sedan när jag tittar på den tycker jag att jag ser väldigt grå och och liksom pluffsig ut i ansiktet. Vem vill anställa mig?!? Vi får se om det blir någon respons. Hoppas kan man alltid göra.

Just det, E kom och hälsade på på jobbet med sin (undra om jag får kalla honom för pojkvän?). Det var väldigt trevligt och jag känner mig väldigt glad för hennes skull, jag känner inte honom men han verkar vara en kul och bra prick =)

Nu ska jag snart stänga ner och sova.
Jag har skrivit en lista till imorgon på saker som jag måste göra så det är dags att knoppa nu.

Stay tuned! Love E ♣

Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Vilken fiiiiiin biiiiil!!!!! Och ja, du får kalla honom pojkvän. Fast det låter konstigt, men det är nog för att jag varit singel i hundra år.

2009-10-30 @ 19:07:58
Postat av: Elin

Ja, den är jättefiiin och snabb med =)Sweet, då ska jag kalla honom det nästa gång han dyker upp här på bloggen!

2009-10-31 @ 14:16:00
URL: http://accordingtoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0