S.E.M.E.S.T.E.R!

Yes! Från och med 17:15 idag så började min semester!
Fast jag åker ju inte förens på torsdag så det blir lite väntan.

Imorgon är det dags för vaccination igen, tycker ju inte den biten är speciellt rolig men det är bara att bita ihop för efter det väntar det en vecka på Vings absolut mest solsäkra ställe, Gambia!

Sommartiden spelade tydligen mig ett spratt imorse när jag fick för mig att pendeln skulle gå hel timma i stället för 3 minuter i. Resultatet blev en taxiresa som sedan skulle betalas.
Jag öppnade plånboken och där låg INTE mitt kort. PANIK utbröt och jag fick för mig att jag kanske tappat det på jobbet.
Fick lämna väska i taxin för att springa in och i samma sekund som jag satt nyckeln i låset kommer jag på att kortet ligger i en annan jacka. Hemma.

Som tur var kom Emma precis och fick finansiera resan så länge.
Dagen räddades som tur var upp genom en bra dag på jobbet, skönt det.

Lärdom av detta är att pendeln går ALLTID 10:57 och INTE 11:00. Inte direkt någon nyhet. Men men, så kan det vara när man har för mycket att tänka på och få med sig allt på samma gång.

Jag och Emma var på ordvitsSM häromdagen. Kan säga att vi blev grymt besvikna. Vi hade laddat och var helt övertygade om att det här kommer bli en bra kväll och så var de liksom inte roliga.
Vi hade roligare efteråt när vi gick till Galways för att runda av kvällen.

Nu är det dags att släcka lampan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0