Cha Cha Bloggen!

Det finns så mycket jag vill skriva men kan inte få ut tankarna till ord, det är svårt då. Samlas liksom på hög inombords och till slut kommer panik, ångest och stress.

Jag ska köpa en kalender igen. Slutade med det när jag flyttade hit upp, fanns/finns liksom inget att planera längre så jag behöver någon.
Men nu känner jag att en kalender är nog bra ändå, lätt att skriva ner en tanke i eller om det är något jag måste komma ihåg.
Kanske kan hjälpa mig att sortera bort lite ur mitt huvud.

Jag var på Berns förra helgen. Berns som ska vara lite speciellt, kanske lite FÖR speciellt om ni frågar mig.
Kan jämföras med ett "How I Met Your Mother" avsnitt. Det när Robyn har blivit uppskriven på en lista till en nattklubb, går ut en snabbis och får sedan inte komma in igen för att hennes namn är struket från listan.
Ungefär så kändes det på Berns.
Först en lista för att ens komma in på stället, häng in i garderoben och sedan ytterligare en lista för att komma in till nattklubben (som förövrigt inte alls var något speciellt).
Ska kanske tillägga att jag inte var på topp den här aftonen och det kan ha bidragit till min negativa syn på det hela.

Saken blev dock inte bättre av att de inte hittade min jacka i garderoben när jag ville hem.
Det slutade, efter att jag fått stå och vänta 30 minuter, se alla andra få ut sina jackor och väskor genom att bara peka på dem, med att jag själv fick gå in i garderoben och peka ut min jacka. Den hängde på andra sidan av vad den borde hängt.
Fick ordnat så de betalade tillbaka min garderobsavgift och en taxi hem.
Tack Berns.

Kom hem efter en riktigt otrevlig taxifärd, slutade med en anmälan till Taxi Stockholm dagen efter.
Att jag upplevde rädsla för att inte komma hem hel på grund av en taxichaufför som inte är uppmärksam om det är rött eller grönt ljus går inte att göra ogjord men jag kan försöka göra så att ingen annan upplever samma färd.

Nästa utgång satsar jag på att vara mer utvilad!

Imorgon är det ledig dag som gäller, hoppas på en lunch med Emelie.

Avslutar med en skön låt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0