Reklam

En sak som slog mig häromdagen, hur media styr våra årstider och känslor (inte för att detta på något sätt är en nyhet).
När det är vår och försommar är det Pripps Blå som gäller. Alla är glada, lättklädda och det är fest. Varje dag ska vara en fest!
Nu börjar sommaren gå mot sitt slut (jag hatar det så mycket). De har plockat bort Pripps Blå och ersatt den med Jameson Irish Wihskey. Det är mörkt och kallt. Man menar att 1800-talet var tufft men tack vare whiskeyn gick det bra ändå.
Jag tycker inte om den reklamen. Det får mig att påminnas om vad som komma skall. Regn, blåst, kyla och mörker. Något jag inte alls ser fram emot. Det får mig att känna som att det redan är i oktober fast det bara är augusti.

Idag åkte jag in till stan för att mina jeans skulle vara klara från skräddaren, det var de med. Men inte riktigt i samma anda som när jag lämnade dem.
De bytade dragkedjan så som jag önskat men när det kommer till knappen så har de flyttat på den en bit vilket resulterar i att de sitter ännu tightare än tidigare och det är INTE en fördel.

Så nu vill jag tacka Grev Ture Tobak så himla mycket för att ni har förstört mina absolut favoritjeans! Knappt inte besviken alls efter att fått höra att detta var ett bra ställe.
Det blir helt enkelt att leta efter nya. De jag hittat än så länge kostar från 999:-.

Imorgon väntas en ny dag på jobbet. Rean är slut på torsdag så det gäller att byta skyltar och få klart allt.

Nu ska jag se klart filmen som går på 3an och kanske lite på SATC, det är så bra avsnitt nu.

Night night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0