Sj sj gamle (o)vän?

Ahh, nu sitter man i den tysta avdelningen på SJ X2000 tåg på väg till Göteborg. Givetvis med en försening (det är ju SJ), ska man bli försenad så ska det vara när man åker första klass på just detta ilsnabba tåg så man har lite komfort!
Tänkte ändå kolla upp deras resegaranti med tanke på att mina fina föräldrar ändå har kört upp från Varberg och får vänta på mig en halv timma. Jag bestämde mig för att bara kopiera texten rakt av:

"SJ Restidsgaranti
Försening. Vid försening blir du ersatt enligt Restidsgarantin. Om förseningen
överstiger 60 minuter så får du tillbaka 25% av SJ-resans pris och om förseningen
överstiger 120 minuter så återbetalas 50% av SJ-resans pris. Om den försenade
resan är en enkelresa och ersättningsbeloppet (per resenär) understiger 30 kr så
betalas inte Restidsgarantin ut."

Sj tycker alltså det är helt okej att deras resenärer blir 30 minuter sena utan att behöva ge någon som helst ersättning. Det kan ju vara de absolut viktigaste 30 minuterna i ens liv som går till spillo tack vare dem.
Skön inställning med att de värdesätter resenärernas tid och ersättning med hur mycket försenad man blir.
Pinsam läsning enligt mig.

Men okej, lite cred ska de ha. Kungliga säten med gott om plats uppskattas mycket. Och tyst avdelning, OMG vad skönt. Den enda som stört någon är nog jag genom att sitta här och knappa och även prassla lite extra med en godispåse. (Sitter och småfnittrar för mig själv när jag tar en godis).

Resan so far går bra, jag tittar på vänner och det är ju en väldigt underhållande serie.
Ser fram emot att få komma hem till Rolfstorp. Ska ju få träffa Barney för första gången nu. (Familjens nya medlem) kommer komma bilder imorgon!

Kommentarer
Postat av: Allan

Jag har kört med sensj.se - man skickar ett sms (sen sj bokningsnummer typ) till 72550 så fort man råkar ut för en försening och får ersättning snabbt. Har varit väldigt smidigt (kolla in sidan). Fast det måste förstås godkännas enligt SJ:s regler osv. :-/

2010-08-19 @ 00:03:01
URL: http://www.sensj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0