Barney

Jaha, då halvsatt man här igen i sin "soffa". Har inte rört mig ur fläcken på flera timmar.
Fick skjuts från jobbet idag och blev avsläppt vid Ica Maxi (det skulle inte ligga så långt från mig). Tanken var att jag skulle handla något att ha som matlåda och kvällsmat.
Efter att ha velat runt ett tag så kommer jag till matavdelningen. Går igenom och tittar, vad skulle jag vilja äta?
Känner helt plötsligt att det där med kundkorg var helt onödigt, jag kommer ju inte lägga något i den ändå. Hittade liksom inget som var tilltalande nog och kom inte heller på vad jag skulle vilja laga.
Det slutade med ett paket grillkorv.

Innan jag hoppade ur bilen fick jag instruktioner om att jag bara skulle gå upp för backen så var jag på min gata sedan.
Jo jo, så var det inte kan jag säga. Det blev en bra promenad men jag fick ju se vad som händer efter "mitt hus" på gatan jag bor på. Det är ganska fint här men jag var lite för trött för att orka se mig omkring ordentligt. Kan tänka mig att ta på de snabba skorna och ge mig ut på en lite bättre tur till veckan om vädret tillåter.

Fick ett mms av min syster igår på mamma och pappas nya katt. Han är ju så söt.

Barney heter han.

Om jag har förstått det hela rätt så har han ett blått och ett grönt öga. Vit med en röd/brun svans och en brun prick på varje öra fick jag veta.

Åh, vad jag önskar att jag var där och kunde gosa med honom!

Varje gång jag ser en sån liten vill jag ha en egen katt men jag vill helst att den inte blir större än såhär. Sedan har jag för litet och jag vill att den ska kunna gå ut med. Blir kanske om man skaffar hus och sådant.

Mamma sa att han börjar känna sig som hemma nu och har hittat lådan som han ska gå på. Har visst varit några olyckor bakom soffan i dagarna.

 

Nu är det dags för sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0