Poliser, gröt och Idol

Ledig dag som till större delen har spenderats inomhus, har inte riktigt haft lust att gå ut fast det varit fint väder.
Lyckades ta mig till Kvantum i Solna Centrum och gick förbi Råsundastadion. Konstaterade att de har fler poliser på plats när AIK spelar match än en Valborgsmässoafton i Varberg. Med den säkerheten kan till och med jag tänka mig att gå på en fotbollsmatch.

Efter att ha plockat till mig allt jag behövde för stunden och drar kortet i kassan kommer jag på de gröna linserna! Skit med, nu tappade potatis-och linssoppan en del av sin charm. Inte orkade jag heller säga till att jag ska bara springa och hämta dem (har ju inte koll på vart i butiken de står), får se om jag fixar det imorgon istället. Lite smådrygt bara.

Till kvällsmat har jag gjort mannagrynsgröt, fick en déjá vu från när jag fortfarande bodde hemma och mamma gjorde frukost på helgen. Gröten är helt klart underskattad!

Nu tittar jag på Idol och lyssnar när deltagarna totalt krossar (in a bad way) Journeys låt Don't Stop Belivin. Synd på en sån bra låt.
Jag hoppas i alla fall att polisen får stanna kvar, riktigt snygg och dessutom bra på att sjunga!

Nu, dags att återgå till Idol.

Kommentarer
Postat av: elizabeth

What!? Har du struntat i att titta på fotbollsmatcher för att du varit rädd för bristande säkerhet. Nu när jag tänker på det så såg du faktiskt lite blek ut när vi var och såg Tofta-Grimmared förra sommaren.



Polisen i idol ser ut som den norrländske hårdhomon i "I manegen med Glenn Killing". Hopp opp på kassaapparaten så ska ja bonga in däj.

2010-09-23 @ 16:29:46
URL: http://settochhort.blogg.se/
Postat av: Elin

Hehe, ja den matchen var inte att leka med.



Jag tänker mer på Brolle när jag ser honom.

2010-09-23 @ 21:43:41
URL: http://accordingtoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0