Bättre sent än aldrig

Här kommer de där bilderna jag skrev om tidigare, från Emmas och min dag på stan


Här är vi utanför slottet med den obligatoriska turistkorven

Sedan såg vi på någon vaktavlösning.

Vi avslutade med en Coffee Baileys. Kom ihåg att påpeka noga när du beställer att du vill ha en 4:a, annars blir det en 6:a. Tänk på att artikulera ordentligt så den stackars förvirrade lilla bartendern förstår vad du säger.

Jag blev med ett par gummistövlar från Vagabond. Jag har använt dem fast det inte regnar.

Igår efter jobbet åkte jag ut till Bromma med Emma för att gå på inflyttningskalas hos Ida (Emmas bror Mickes flickvän). Det var trevligt att göra något efter jobbet istället för att bara åka hem och sedan efter ett tag lägga sig.
Två öl senare och lite mat var det dags för mig att åka hem (var ju trots allt dags för jobb idag med). Det gick en buss precis lagom och den stannar inte alls långt från mig, hur bra som helst ju.

Idag var inte så roligt dock. Lyckades med konsten att försova mig och vaknade med ett ryck 10:30! PANIK!! Inser att jag kommer bli ca 15 minuter sen och det är kanske inte så farligt, det är mer grejen att jag har missat klockan och verkligen försovit mig. För mig är det inte okej att komma sent.
Men inte så mycket att göra åt saken. Det hela blev dock inte bättre av att pendeln inte gick som den skulle pga signalfel (skräll!) Det slutade med en taxiresa på tio minuter, 275 kronor fattigare och 30 minuter försenad istället.
Any way, jag gjorde en bra dag på jobbet som tur är och är nöjd med min insats.

Nu är det dags för mig att borsta tänderna och sluta titta på skräpet som går på MTV.

Night night

Ps. Jag har min helg onsdag-torsdag denna veckan som kommer, någon som har ett bra förslag på vad jag kan göra i Stockholm. Det ska inte kosta jättemycket pengar heller. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0