Min andra dag som 24.

Hade en mycket trevlig dag och kväll igår.
Det har varit födelsedagshelg för mig och Emma.

Gårdagen började med tvättid klockan 07:00 (inte så glamouröst när man fyller år kanske). Sedan fortsatte det med nybakt frallor från bageriet och champagnefrukost!

Jag var ganska seg efter att varit uppe så tidigt så det blev en väldigt slö förmiddag. Men strax efter lunch blev det lite fart och vi tog oss in till stan och gick på Skeppsbron.

Kvällen slutade med att vi gick till Kungsträdgården och såg på Sanna Nielsen och Alexander Rybak, kallt som satan var det men trevligt.

Nu sitter jag på ett tåg som ska ta mig till Göteborg och lite senare vidare till Varberg. Det är dags för några dagars ledighet och då får man passa på.

Alltid lika fascinerad av människors beteende när de kommer på ett tåg och någon sitter på deras bokade plats.
Först tittar de på biljetten en gång väldigt noggrant för att sedan titta på stolsnumret.  Sedan på biljetten igen och inser att det sitter någon på deras plats.
Efter det ser man hur hela kroppen blir tung, nu måste de ju säga till personen i fråga att h*n sitter på hennes/hans plats.
När de gör det så är det nästan som att de ber om ursäkt för att de finns med ett litet "jag tror jag har bokat denna platsen" och visar på biljetten.
För personen som sitter på platsen är det inga problem eftersom det oftast inte har köpt en platsbiljett och har inte så mycket till val.
Men vad är det som gör att vi tycker det är så jobbigt att ta för sig och säga att det är är min plats som jag bokat. Det är liksom inga konstigheter och vi blir ju inte ihjälslagna om vi säger ifrån, vi har ju betalat extra för att ha en plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0