Jag vill också

Jag vill också åka på semester! Till värmen och sola och bada och ligga på stranden och shoppa och äta god mat och dricka fina drinkar och sa jag sola?
Ja, ni fattar. En utlandssemester nu skulle inte sitta helt fel.
Även om jag tycker om nu när det är kallt så snön får ligga kvar. En av mina största mardrömmar just nu är att vakna så regnar det ute och all snö har blivit slask.
Ändå har jag inte varit utanför dörren de två senaste dagarna. Har inte alls haft lust.
Försökte hustla min käre granne till att köpa godis till mig när han skulle hem från gymmet men han ringde aldrig. Undra om det var med mening eller inte? Jag blev i alla fall utan godis och fick äta gammal Harrys-choklad som jag hade två bitar av, inte alls förtjusande gott.

Kanske att jag imorgon tar på mig något finare än min morgonrock eller fleecebyxor och tar mig ner på stan en sväng. Ni får hålla ögonen öppna. Jag har ju varit lite skygg på sista tiden och hållit mig inomhus om det är någon som tänkt på det? Nej, det var det jag trodde med. INGEN som lagt märke till det.

Funderar på att ringa min mamma, som jag faktiskt älskar och fråga henne om hon vill följa med och titta på soffa åt mig imorgon. Kanske kan hon tänka sig köpa en kalender åt mig och lite mat också. Även om det inte är så mycket aktivitet i mitt liv så är det tydligen tillräckligt för att dubbelboka mig på samma dag.

På onsdag kommer min fina Kimzan och hälsar på. Det ser jag verkligen fram emot! Vi har ju inte träffats sedan förra året så nu är det verkligen dags. Det kommer bli riktigt mysigt =)

Usch, jag måste ju hitta ett nytt jobb. Det räcker inte att bara jobba helg och en vardag. Dessutom har jag fått lite mersmak på att vara ledig på helgen som vanliga människor är. Det är ju faktiskt ganska kul att gå ut en lördag och sådär eller bara dricka lite vin hemma och kanske laga lite mat med vänner.
Man kan ju inte heller gå på date en lördag när man ska jobba, inte så kul att gå innan desserten för att sätta sig på krogen och jobba.
Inte för att jag datar speciellt mycket, eller inget alls.
Men jag vill gärna tro att jag snart kanske ska träffa någon som jag vill tycka om och som tycker om mig. Någon som jag kan förlita mig på och det är ganska svårt när det flesta killar man träffar är vid spelbordet och de är fulla. Oftast kan klockan vara kvart i två, precis innan stängning och de har lyckats samla nog med mod för att våga sig fram. Brukar inte bli något vidare bra intryck på mig då.
Nog om detta.

Nu ska jag snart släcka min lampa och sova.

Stay tuned! Love E ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0