Filmen

Filmen verkar inte vara så bra ändå.

Jag sitter och tittar på lite jobb och försöker bli intresserad att söka.
Vad är det som framkallar den ångesten jag upplever när jag gör detta? Söka jobb ska ju vara kul. Jag behöver ju ett nytt arbete liksom, måste ju tjäna såpass att jag kan leva och inte bara betala räkningar.
Det är som att en stor mur byggs upp framför mig när jag ska ta tag i allt. Jag orkar liksom inte, kanske hoppas på att det ska lösa sig självt. Det vet vi ju alla att det inte kommer hända.

Istället funderar jag på om jag skulle vilja läsa istället, gå i skolan. Men vad skulle jag vilja lära mig om? Jag minns skolan som något tråkigt och sista terminen på gymnasiet fuckade jag upp allt. Gick ut med ett samlat betygsdokument istället för slutbetyg. Många poäng IG. Inte bra gjort alls och det kan man ju sitta och ångra nu, till ingen nytta dock.

Ibland känns det inte som att man är sådär vuxen som jag kanske borde vara.
Helst skulle jag vilja bli liten igen och göra om allt och göra det mycket bättre. Då kanske jag inte skulle sitta här idag och känna känsla som infinner sig just nu. En känsla av misslyckande, hopplöshet och olust till det mesta.
Vem ska ge energi och motivation till mig när jag inte orkar själv?


Wanna have a pice of me?

Kommentarer
Postat av: KJS *FOTOBLOGG*

tack så hemskt mycket! :d<33

2010-01-17 @ 23:01:16
URL: http://photoblixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0