Det rullar

det rullar på som lokföraren sa!

Efter att mitt tåg från kära Varberg blev lite försenat växte det sig en lätt (läs panikartat stor) oro för att missa nästa som skulle ta mig från Göteborg till Stockholm.
Men konduktören svarade med lugn stämma att det är inga problem alls och det var det ju inte heller.

Nu sitter jag på X2000 som fint eskorterar mig vidare.
Litet problem bara. Har betalat för fönsterplats. Vad sitter där då? Jo en äldre man som säger han också har bokat plats 68. I VAGN FEM JA! Detta är vagn 3, lite skillnad.
Men eftersom jag är på ett sånt förträffligt förpillat bra humör så låter jag honom snällt sitta på min fönsterplats fram till Skövde för då hoppar aftershavemannen av.

Annars, hur har er morgon varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0