Är på tåget

Sitter på tåget nu efter att fått stå ute i snöyran och väntat på att få stiga på. Vi är 14 minuter sena och just nu ser det då ut som att jag missar mitt tåg från Göteborg till Varberg, hoppas de löser detta  på ett förbannat bra sätt.

Tåget är näst intill fullbokat och jag har hamnat i en vagn som man kan likna tredjeklass på Titanic. Småbarnsvagnen med andra ord, det är bara att gratulera! Och vänja sig vid alla missnöjda läten med för den delen.
Naiv som jag är trodde jag man hade kvar "lekvagnen" som i de gamla regionaltågen. En vagn för barn helt enkelt.

Alltså, jag tycker ju om barn och så. När de är tysta och beskedliga. Jag är emot "barnfria caféer" osv. Men just idag känner inte jag för att ha barnskrik runt mig i fyra timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0