Vardagslyxar!


Det här är jag verkligen förtjänt av idag!

Jag har varit på kassakurs idag med Emma i Bromma.
Det lilla problemet som varit är att all tunnelbanetrafik ovan jord har varit avstängd och blivit ersatt av bussar. Till viss del.
Bussarna har varit så fulla att man nästan fått trycka in folk för att dörrarna ska gå att stänga.
När vi såg detta bestämde vi oss för att gå till Gullmarsplan där tågen gick igen.
Men allt ska ju inte vara enkelt, inte heller detta.
Vi får åka med en buss till en hållplats för att byta till nästa.

Efter fyra timmar kommer vi fram till Bromma där kursen hålls och då är vi ju genomfrusna.
Funny thing! När vi vaknade imorse så var det strålande sol, vindstilla och INGET snöfall! MEN det var -20 istället.

Eftersom det var likadant på vägen hem, förutom att Stockholmarna var trötta och aggressiva så var det inte så mycket till val än att gå hem också.
Trodde på allvar att jag förfrusit fötterna, det kändes som att gå med isklumpar.

Jag har redan förberett inför imorgon med mackor som vi kan äta på tunnelbanan/bussen eller vad det nu kommer bli som vi ska ta oss till jobbet med.
Vi ska även gå upp en timma tidigare eftersom det är rusning imorgon bitti så det blir kanske att man får vila lite i lunchrummet innan butiken öppnar.

Det är spännande att bo i Stockholm! Men idag har jag nog längtat lite hem.

En sak är säker och det är att vi har nog varit de trevligaste och gladaste resenärerna på SL idag. Inte för att vi får något för det men ändå =)

Nu ska jag fylla på med varmvatten så jag kan få upp värmen helt!

Ciaoi ciaoi!

Kommentarer
Postat av: Madde

Fan va gott bryschaan!!!

Tänker på dig!

Allt är same old här nere,du missar inget ;)

puss

2010-02-24 @ 21:55:22
URL: http://madelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0