Sköna söndag

Igår var jag och Emma på Söder, först på ett ställe som är i en galleria (fick aldrig grepp om vad stället hette) och sedan vidare till Koh Phangan. Riktigt trevligt ställe och varmt. Hur coolt som helst och det kändes verkligen som att man var utomlands.

Eftersom Emma skulle jobba idag så skildes vi åt vid tunnelbanan och jag tog en sväng till Hotell Anglais. Ett trevligt ställe, loungeaktigt och riktigt schysst om man bara vill hänga i baren eller sitta ner och prata, inga dansgolv eller så och lagom hög musik.

Idag mår jag oförskämt bra, måste vara den friska luften jag fick i mig när jag var ute på en sightseeing runt Östermalm och Strandvägen med omnejd.
Det är plusgrader ute och väldigt slaskigt men förutom blöta fötter så tycker jag verkligen om stan.
Romantiska Elin får för sig att det kommer bli otroligt mysigt att ta promenader runt Djurgården och Skansen till våren, även om det bara är jag som strosar runt för mig själv men jag ser fram emot det!

Baksidan med all snö här är att de som röjer dumpar den i vattnet, det ser sådär charmigt ut. Eller var tycker ni?

Efter denna slaskiga och blöta promenad mötte jag upp Emelie för en fika, det blev sushi men kul att träffa henne igen, det var ju fem år sedan sist.

Nu är det snart dags för en dusch så håret hinner torka innan jag ska bädda ner mig inför kvällen.

Emma är ledig imorgon och det ska bli min första dag i kassan själv. Jag har lite smått panik över det, vet inte riktigt hur det ska gå men jag hoppas på att mina kära kollegor hjälper mig när det behövs.

Ha en skön söndagskväll nu.
Ciaoi ciaoi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0