Det här

var min bil igår innan jag och grannen fick skottat fram den.

Man kan ju säga att det har kommit en del snö de senaste dagarna. Idag verkar det dock som att det inte ska snöa och det är jag ganska glad för, att bli väck okristligt tidigt för att vaktis skottar snö är inget som förgyller min dag.

Igår jobbade jag. Harrys körde sitt nya popquiz, riktigt bra tycker jag så ni borde gå och testa nästa onsdag. från 21:00 kör de!

Man får ju höra en del när man sitter där bakom bordet. En del saker som jag egentligen inte ska få höra men folk dricker öl och tappar förmågan att inse vad man bör och inte bör säga (detta fenomen har givetvis aldrig drabbat mig).
Ämnet idag blir därför TMI: To Much Information.
Saker som inte bör lämna hemmets fyra väggar, saker som man inte bör prata om offentligt så andra hör.
Varför? Jo, människor vill inte veta vilken konsistens du hade på din avföring imorse, inte heller hur dina fisar luktar eller hur din partner låter och ser ut när ni har sex.

JAG vill inte höra när DU pratar med din väninna huruvida DU har kondylom eller inte, hur det ska se ut eller kännas. Inte heller vill jag höra hur många gånger DU har haft klamydia.

Ett annat hett tips är att INTE läsa upp dina sms högt när du inte läst dem själv först. Dina sms du läser upp högt om hur en kille ber dig ta på dig själv och frågor om vad du har på dig är inget jag vill ta del av. (Antagligen vill inte han heller att du ska läsa upp det så alla gäster på restaurangen hör det)

Som ni kanske förstår blev jag utsatt för den här tortyren igår på jobbet (nej, tro det eller ej men jag har faktiskt inte betlat för att höra på sådant).

Varför tänker sig inte människor för? Det handlar trots allt om dem själva i slutändan.
Det kan ju vara så att de har en anställningsintervju dagen efter och den (före detta) blivande chefen sitter ett bord bort och hör allt. Den chefen (märk att jag inte väljer könet på chefen då den kan vara både kvinna eller man) är nog inte så intresserad av att anställa personen ifråga.

Detta är givetvis bara mina åsikter och andra kan få tycka annorlunda.

Nu fick jag ett mess av Elizabeth om att hon är på väg nu, skönt! Jag håller på att avlida av hunger och vi ska ta en sushi-lunch =)

Måste gitta! Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0