Så var påsken

Så var påsken till ända.
Det är ju världens längsta högtid.
Man kan väl säga att jag har jobbat i påsk, varit ledig lördag och söndag (den riktiga söndagen alltså). Vissa har ju lyxen att vara lediga från fredag ända till idag men vi på Expert kör hårt!

I lördags kom Emmas mamma hit och hälsade på, hon hade påskägg med sig och jag fick också ett, det blev jag väldigt glad över. Har haft lite hemlängtan i helgen och det kändes fint att få ett påskägg från fostermamman =)

Efter frukost och lite fika tog vi oss in till stan. Det var strålande sol och hur skönt som helst.
Vi hittade födelsedagspresent till Emmas bror och det blev shoppingöl.
Fina Emma kom på förslaget att lägga ut ett par tusenlappar på att göra naglarna, varför inte?!? Är det påskafton så är det. Tusen tack för att jag får låna ♥

På kvällen, när det var nio minuter kvar tills tunnelbanan skulle gå, bestämde vi oss för att åka till Kalle.
För ett tag sedan skrev jag att vi hade en grej som jag inte kunde skriva ut. Nu kan jag det. Kommer antagligen inte vara lika kul som jag och Emma tycker det är om man inte hängt med i "How I Met Your Mother" men det handlar om en ananas som helt plötsligt står på ett nattduksbord dagen efter en hård utekväll.

Yes Kalle. Det var vi som smög in ananasen under ditt täcke.

Det var förövrigt den kvällen som vi hade med oss egna cocktailglas.


Visst är de fina?

Nog om den helgen. Nu kommer lite sköna bilder från en vårpromenad igår. Vi hoppade av vid Skanstull och gick hela vägen till Gröna Lund längst med vattnet.

Uanför Snaps som har den största uteserveringen jag någonsin sett.

Utsikt från Slussen

Utsikt från Slussen

Junibacken med Vasamuséet i i ryggen. Hopp om våren och lycka är här, som man har längtat!


Morgonen efter...

...Januari ringde och ville köra ett litet extranummer och det tyckte April var helt okej!
Riiing riiing!!
April: "Hallå?"
Januari: "Ja hej. Jo jag tänkte eftersom det var så jäkla populärt när jag kom i början av året så tänkte jag att det kanske skulle vara på plats för en liten comeback, eller vad tycker du?"
April: "Men guuuud vilken bra idé! Gör det vettja, gud vad kul!"

Kul första aprilskämt, verkligen superkul, stående ovationer, folkets jubel. GÖR ALDRIG OM DET DÄR!
Som tur är så har det mesta smält bort redan men ändå. Det räcker med snö nu, det är vitt, det är blött och man blir kall när man går till jobbet. Been there, done that, got the fucking T-shirt.
Det är sommartid nu och då ska det inte snöa. Period!

Nu börjar badvattnet bli riktigt kallt och jag okrar inte fylla på igen så det är dags att gå upp.

C'est la vi!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0