Ett tecken på liv från moi!

Still going strong.
Livet rullar på här i Estockholmo, man jobbar, äter och sover. Ibland hinns det med en öl eller ett glas vin innan det är dags för sängen igen.

På torsdag vankas det finbesök från väst som består utav mor, far och syster. Det ska bli trevligt att ha dem här men allra trevligast kommer bli på lördag när jag åker med dem ner för att besöka Varberg några dagar.

Förra helgen var det fest för Emmas bror Micke som fyllt år, temat var hatt.
Det kommer eventuellt upp några bilder på det senare om jag orkar ta tag i att lägga in dem i datorn osv.
Det var en trevlig tillställning, tyvärr var inte söndagen lika trevlig. Snarare tvärtom, kan nog säga att det var två slagna hjältar som låg i varsin säng och led men det var det ju värt, eller?

Börjar närma mig mina mål på jobbet för den här månaden, omsättningen är klar men resten ligger jag lite efter på, måste försöka fixa det på de två dagar jag har kvar att jobba.

Sitter i badet och funderar, tror jag är inne i en känslomässig svacka.
Det finns något som saknas som jag vill ha. Frågan är hur jag hittar det? Alla andra verkar ju lyckas (är det inte typiskt svenskt att jämföra sig med alla andra som det går bra för?)

"There is this guy", jag vet inte.
Vi har känt varandra ett tag, kanske att det fanns något från början som sedan ebbade ut på grund av avstånd.
Nu ses vi ibland och jag tillåter mig inte att känna något speciellt eftersom jag inte tror jag kommer få det jag eventuellt skulle vilja ha. Samtidigt tror jag att det finns något som gör att vi dras till varann, eller är det bara för att det är lättillgängligt?
Ett sms, ett datum, en tid, ja eller nej. Det är ganska enkelt.
Tror jag vill ha mer än vad jag kan få, kan nog inte riktigt erkänna det för mig själv. Men varför bryta ett vinnande koncept?
Det är ju lite min grej att välja det man inte kan få.

Ja detta blev kanske ett flummdepp-inlägg men ibland kan det behövas.

Nu är det dags att kliva upp ur badet.

Love E ♣

Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Och med "vinnande koncept" så menar du "koncept"? För särskilt vinnande är det väl kanske inte. Men jag förstår vad du menar. Där står den där väggen och ser så inbjudande ut. Till slut kan man bara inte låta bli att stånga huvudet i den.

2010-04-27 @ 13:32:04
URL: http://settochhort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0