Allmänt offline.

Mobilen har dött och jag orkar inte gå och ladda den. Står som offline på FB, men jag tittar in ibland ändå så skicka ett mail där om det är något. Har inte varit online på MSN på nästan hela veckan, har liksom inte känt för det. Ni som känner mig vet ju var jag bor om det är något.

Helgen har varit sådär, har haft två (utan att ljuga) skitkvällar på jobbet. Det gör mig besviken och får en olust att jobba. Jag vill se hög omsättning med bra resultat och vad får jag? Nästan ingen omsättning alls och resultaten är inga jag är nöjd med. Sedan är det ju inte bara det som gör att jag tappar lusten.

Anyway, imorgon ska jag och min syster åka och köpa vinterdäck till min bil. Tur att hon har kontakter så det inte blir så vråldyrt. Köpa däck är ungefär lika kul som att gå till tandläkaren.

Lillkatten Bosse har antagligen blivit påkörd och ligger hemma i korgen hela tiden, stackarn. Pappa ska nog ta honom till vetrinären imorgon och se så inget är brutet eller att han har några inre skador. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt och att han blir bra snart. Bosse är ju en helt fantastik katt som är supersocial, han måste klara sig.

Jag startade en grupp för Paganini (en restaurang här hemma som vi brukar gå till flera gånger i veckan) idag har den kommit upp i 111 medlemmar, jättekul att så många har joinat på bara några dagar. För att hitta gruppen söker ni på We <3 Paganini på Facebook.

Jag har lyckats ta mig från sängen till soffan idag och nu går Wallanders "Firewall" på tv. Jag har inte riktigt förstått det här med att spela in på engelska när filmen utspelar sig i Sverige. Lite samma sak med "Kommisarien och havet" som gick innan, den var ju kass med sin svenska dubbning från tyskan, men ändå kollade jag på två avsnitt. Det kan ju ha och göra med att vi inte är vana vid dubbning som gör att man inte tycker det  är speciellt bra. Det var liksom lagom kass söndagsunderhållning och dessutom fanns det inget vettigare att se på heller.

Häromdagen gav jag mig på att baka Biscotti. Trodde det skulle vara en enkel match, men när jag stod med all smet på mina händer så svor jag tyst och ångrade mig. Såg ut som kakmonstret med all deg som jag trodde skulle vara omöjlig att få bort. Synd att jag inte kunde få ett kort på det, måste sett ganska kul ut ändå. Men jag fick ordning på degen till slut och de blev helt okej, lite mindre vätska nästa gång så kommer de bli perfekta. Nu har jag fått önskemål om att jag ska göra kolakakor så det får bli nästa misson. Blir till att köpa kakburkar nu med så jag har något att lägga dem i.

Kollade på "The Proposal" i förrgår 5 av 5 toast får den.



Jag har en liten längtan till Stockholm, mest för att jag är uttråkad här hemma och vill jag givetvis hälsa på E som har flyttat dit. Sedan har jag en revangematch i biljard att spela med.

Så, nu har jag fyllt ett helt inlägg med bara massa blaj blaj blaj, hoppas det varit lite underhållande i alla fall. Annars finns det säkert någon särskrivning ni kan störa er på eller något annat gramatiskt fel, men bara för att vi är inne på den sista timmen av söndagden den artonde oktober tvåtusennio så bjuder jag på det.

Stay tuned! Love E ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0