091011

Ja, det var ett tag sedan jag var här, men har inte riktigt haft någon lust att skriva och inte heller något att skriva om. Så det blev en liten paus.
I tisdags när jag kom hem från fam. Andersson bjöd jag över E på pannkakor. Fick ett erkännande att hon inte gjort egna pannkakor sedan hemkunskapen (way back in time) så hon fick stå för stekningen, en riktig naturbegåvning skulle jag vilja säga =)

Sedan var det jobb i onsdags och torsdags kväll. Jag ligger runt 50% i vinst varje kväll, vilket är helt okej.
Just det, i torsdags fick jag en knäpp. Gjorde ugnsbakad lax med egen hollandaisesås, gjord från grunden. Till det kokt potatis och gröna bönor, riktigt gott blev det och jag är väldigt nöjd med mig själv att allt blev så lyckat, Var trots allt första gången som jag lagade sådan mat. På vitorna från äggen gjorde jag sedan maränger. Ett tips är att skaffa sig en elvisp, vispa marängsmet för hand är sjukt jobbigt. Men de blev supergoda de med=) Plockade upp pajformen från mitt förråd i fredags så det blir kanske premiär på paj snart. Jag gillar nog utmaningen med att lyckas med mat jag aldrig lagat förr.


Resultatet av laxen och marängerna!


I fredags var jag hemm hos mina föräldrar och åt kräftor, finns det något godare?!? De var kanongoda, mamma hade lyckats riktigt bra med kokningen.
På kvällen efteråt hade jag lite förfest hemma hos mig och efter det åkte vi ner till stan och Oscars. Min första lediga fredag på fyra eller fem veckor så den var efterlängtad!
Mina föräldrars katt, Bosse, är ju störtskön. Han är nog världens mest bortskämda kattunge. Hur söt som helst och gör ljud i från sig när han tycker att han inte får tillräckligt med uppmärksamhet.
Vem kan säga nej till den här söta katten?





































Han tycker om att pussas, skor och älskar bling! Det första han gör när jag plockar upp honom är att ta mitt halsband, klockan är också en favorit.
Jag skulle verkligen vilja ha en katt jag med. Men jag känner själv att jag inte har "tid" och skulle nog mest känna mig begränsad till att kunna göra saker och det är ju inte meningen att någon annan ska ta hand om min lilla kittekatt så det får vänta ett tag till. Sedan är det inte heller optimalt att ha en katt när man bor på tredje våningen. Den ille grå, eller Frasse som han egentligen heter, kattkungen på gården skulle dessutom skrämma livet ur en liten kattunge. Iofs så är Den ille grå ganska gammal och behöver ju en tronföljare så det hade ju inte varit en alldeles för dålig ide´ändå. Min lille kissemiss skulle få lära sig den hårda vägen hur man blir stor och tuff=) Ni kände inte alls att jag svävade ut helt nu va?!? Haha!

Nu i eftermiddags har jag varit på Paganini med några vänner. Daniel som jobbar i kassan där i grym på barista, kolla här vad han gjorde till oss idag:



Jag fattar inte hur han gör, men det är coolt =)

Nu ska jag kolla klart på "Hell's kitchen".
Hoppas ni får en mysig söndagkväll.

Stay tuned! Love E ♣

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love you to =)

2009-10-13 @ 12:06:09
URL: http://madelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0