Min dag i bilder

Vi åkte in till stan och hoppade av på Medborgarpaltsen. Gick runt ett tag, kollade lite butiket så kände vi att det var dags för ett pitstop som ni läste tidigtare idag på Järntorget. Styrkta av drycken gick vi mot slottet!

Här är Elizabeth (henne som jag nämnt vid E hemma och som kör taxi) högst upp på trappan till storkyrkan och slottet.

Här är jag jämte högvakten, man ser hur han sneglar mot mig. Jag vågade inte gå närmre, vet ju hur sugna de är på att få testa sin bajonett live och kände att jag inte ville vara den första som skulle få smaka på den.

Sedan gick vi till Christina Schollins lilla butik på Storkykobrinken 11 och tittade  på änglar. Hon jobbade så vi fick en skynmt av henne =)

Sedan gick vi till stan genom Riksdagen.

Sedan hamnade vi på Pickwick och Elizabeth försökte lära mig lite litteraturhistoria om Charles Dickens medans vi drack ölen Leffe, som förövrigt är väldigt god =)
Sedan gick vi på stan lite mer och köpte present till E:s lägenhet. Vi stannade på ett nytt ställe lite senare och drack tjeckisk öl, där kom vi på att det är AIK-IFK och tog en taxi till närmsta O'learys ställe. IFK förlorade. Så vi åkte hem, nu väntar vi på maten och sedan får vi se vart det bär av.

Stay tuned! Love E ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0