Insomnia

Det börjar med att jag tänkte försöka sova tidigt ikväll för en gång skull.
Vad händer? Jo, jag har legat vaken sedan halv tolv i sängen (klockan är nu 04:03). Försökt somna till mitt älskade "How I Met Your Mother" men icke. Då kom jag på att jag ska se på "Efterlyst".
Det är en kille som heter Frank Halltorp, han är född -85 tror jag. Vi gick i samma skola när vi var små. Han har varit försvunnen sedan i fredags natt. Så om någon vet något, litet eller stort, så snälla hör av er till polisen på 114 14. Jag personligen känner inte Frank men i det här fallet spelar det ingen som helst roll.
Det var anledningen till att jag skulle titta på "Efterlyst" i hopp om att de fått ny information, tyvärr fick jag stänga innan jag hann se klart hela programmet för det var så fruktansvärt.
Jag har fått tända upp i min lägenhet, känt en extra gång så jag låst dörren och vågar inte blunda (löjligt ju. Jag vet ju att jag är trygg här hemma). Men jag mår skit nu. Det finns så många störda människor i det här landet.
Vem tänder häller tändvätska över en annan person och sedan tänder på och låter henne brinna till döds? Hur kan man strypa någon till döden, sedan låsa dörren och gå? Och dessutom gå fri i över åtta år?
Tre killar sparkar ner en annan i tunnelbanan så när han i dag anstränger sig rinner det hjärnvätska ur hans näsa. Hur kan folk bara försvinna? Spåren slutar vid fem tiden på eftermiddagen samma dag och sedan vet ingen något.
Jag mår illa, är rädd och ledsen. Tänker att det kanske hjälper om jag skriver lite, då kanske jag kan somna. Det finns liksom ingen man kan ringa nu, klockan fyra på morgonen. I dessa stunder skulle jag vilja ha en insomningstablett (av den milda sorten så man får hjälp med att somna) så jag slipper ligga här. Bara somna och sova gott resten av natten och vakna utvilad imorgon. Klockan ringer halv nio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0