I segerns stund förtjänar man champange

- i nederlagets behöver man den. Jag behöver champange! Jag har ingen och det slutar med en Grön Tuborg istället.
Som ni kanske förstår så har jobbet inte gått så bra ikväll.
Jag var laddad och på ett superkanonhumör plus en koffeinkick som hette duga. Det var pianobar, riktigt bra kille som spelade och sjung, snygga killar att titta på under tiden jag inte hade spel, fullt hus och ändå kass omsättning och ännu värre resultat.
Kommer hamna längst ner på "röda listan" denna månaden och det är INTE okej. Det jobbiga är att det tar så hårt på mig själv, har svårt att acceptera att jag inte alltid spelar lika bra. Men frustrationen växer bara mer och mer för varje kväll jag jobbar. Desperationen i att spela in provisionlön så att jag kan få tjäna lite pengar på de få passen jag fick så jag kan överleva januari. Men istället blir det noll provision, fattig timlön bara och det kommer inte räcka långt vill jag lova.
Jag önskar att jag inte behövde gå till jobbet imorgon kväll, kunna gå ut istället som alla andra, festa och ha kul men vänner (inte för att jag inte har roligt på jobbet) men det blir ju lite annorlunda när man inte behöver stå bakom bordet hela kvällen. Men, min tid den kommer väl också.
Ja, jag vet det är mycket gnäll här men det är det som är det fina med min blogg. Jag får gnälla och om det inte passar så behöver man inte läsa =) Kanske skulle fixa en "gnäll-kategori"?

Av någon konstig anledning så känner jag inte för att gå och lägga mig. Har liksom inte alls lust att göra det. Fastän FB-chatten bara krånglar och inte alls vill fungera, tänka sig att det faktiskt är någon mer än mig som är vaken nu vid 0505 snåret en tidig lördagsmorgon så nu bjuder jag på en otroligt kornig bild av innehållet i mitt kylskåp.

Känn er fria att analysera! Vad är jag för någon typ av person? Vad äter jag till middag? Vad har jag får dåliga vanor?

Jag åt en väldigt spartansk version av tacos tidigare ikväll innan jobbet. Den bestod av köttfärs med tacokrydda, gurka, salsa och créme fraiche (guacamolen som ni ser där är lite för gammal för att ätas, men den verkar trivas bra på just det hyllplanet och jag väljer helt enkelt att vänta till den själv vill gå ut ur kylskåpet.)

Till sist har jag bara en sak att tillägga: I'm still standing for hope and glory!

Ciao! Love E ♣

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gumman då,

Det kan ju inte du hjälpa, att det gick dåligt alltså. Otur. Hur har du det annars?

Puss på dig vännen

2009-11-21 @ 10:57:41
URL: http://livetienryggsack.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0