091101

Hej då oktober och välkommen november! Denna söndag har varit ungefär som de flesta av mina söndagar är, slappa. Orkade ta mig ner till godispalatset (Hemmakväll) tidigare och nu står det en gigantisk godispåse på mitt tv-bord. Har varvat med godis och keso, japp det var min sändagsmiddag/frukost/kvällsmat, ja ni fattar. Bakfyllan har varit påtaglig. Igår var det nämligen kalas och jag var ledig. JAG VAR LEDIG PÅ EN LÖRDAG KVÄLL!!! Och det bästa är att jag är helt ledig nästa helg för då ska vi till Stockholm, kan det inte bli fredag nu!
Men det var inte Stockholm jag skulle skriva om, det var ju gårkvällen. Kalaset var trevligt men krogen var så där, jag hade lite otur med det mesta och det slutade med trårar för att jag inte orkade med. Har svårt för personer som har masker på sig och inte tar av sig dem. Jag fick en gorilla efter mig som vägrade sluta vilket resulterade i att jag hällde vatten på honom/henne jag vet fortfarande inte vem det var. Men kul var det inte och jag fick panik och började gråta. Vuxet av mig, eller hur? Men helt ärligt talat så tycker jag inte det är okej att man får gå in på ett ställe helt maskerad och oigenkännlig, det är ju bäddat för trubbel, finns ingen som vet vilka de är. Speciellt när det fanns mer än en som var utklädd på samma sätt. Med andra ord, om jag jobbar kvar på samma arbetsplats nästa år så kommer jag arbeta istället för att gå ut.


Här är två bilder på mig från igår. Jag var "utklädd" till djävul. Hade tänkt klä ut mig som "hjärter dam" men den klänningen hade blivit jättedyr så jag fick köra på budgetvarianten men var nöjd ändå. Klänningen kommer från min kusins butik i Kungsbacka och skärpet är från Gina Tricot. Horn och treudd kommer från Fyndmagasinet.

Jag hittade bilder från i sommras, åh vad jag längtar tillbaka till sommaren när jag ser dem!

Detta är en av alla söndagar på Bodegan, min vän/kollega och granne C är med och jag hoppas det är okej att du dyker upp här.

Detta är taget på vår personalfest med Oscars och Socitén. Både jag och S är nog ganska dragna här, men jäklar vilken kul kväll och natt. S är också en kollega och vän.

Tror minsann att jag får ta en sväng till solariet när jag jämför bilderna, man känner sig inte riktigt lika fräsch som i sommras.

Nu har klockan slagit över så det är den 2 november, men jag tänker inte ändra min rubrik för det. Nu förstår ni hur lång tid det kan ta att skriva ett inlägg, ungefär 40 minuter tog det denna gång.

Det är dags att krypa ner under täcket nu och vakna lite starkare imorgon.

Stay tunded! Love E ♣

Kl: 04:11
Nej, jag har inte lagt mig ännu, fast det var över fyra timmar sedan nu. Anledningen är att jag fastnar i bröderna Schulmans bloggar. Både Alex ovh Calle skriver underhållande och berörande. Nu har jag läst i kapp båda till dagens datum och kan äntligen gå och lägga mig.
Kommer antagligen somna till ett avsnitt av HIMYM samtidigt som jag försöker fundera ut hur jag ska göra en champinjonsås på bästa sätt, det är nog den tanken som snurrat runt mest de senaste timmarna. Dags att ringa kliniken kanske när det är det viktigast i huvudet just nu?!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0