Min dag i bilder

Lite dålig uppdatering här men ska försöka ge igen för det nu istället.
I måndags var jag ute och sökte massa jobb, hela dagen var jag ute på stan. Många vill helst att man ska lämna CV på webben så det är mitt uppdrag när jag kommer hem. Det var uppehållsväder men väldigt grått ute.

Jag stannade i stan tills Emma slutade och så kom Nico och mötte upp oss. Vi gick till O´learys och käkade burgare. Vi gillar det stället. Nico kände sig "speciell" när vi fick popcorn medans vi väntade på maten, haha.
När vi kom hem tog vi det bara lugnt och det blev inte alls speciellt sent, ganska skönt eftersom jag och Emma skulle ha en heldag på stan igår.

Dagen började med att det snöade lite grann på morgonen och det gjorde att vi blev på riktigt bra humör, välkommen December!
Vi gick runt lite på Plattan, Hötorget och några butiker (läs Indiska). Det fanns massa matstånd och vi köpte pealla med kyckling som vi åt ute samtidigt som vi tittade på NK´s fantastiska julskyltning.

Tyvärr är detta från andra sidan gatan så man ser inte så bra.

Ju längre dagen led desto mer förälskad blev jag i den här staden. Efter några fler besök i Indiska-butiker och några andra så satte vi oss på Harry B James på Regeringsgatan, mitt emot NK. När vi skulle gå dit fick Emma ett litet ras, stannade tvärt på trottoaren och utbrast: Jag orkar inte bära mer!!. Som den goda vän jag är offrade jag mig och tog även hennes påsar.

Men detta var egentligen bara början på påsar. När vi satt inne på puben så kom Emmas härliga mamma Eva. Styrkta av BaileysCoffee gav vi oss återigen ut i butiker och på torg.

Här på Norrmalmstorg köper de enris och mossa.

Träden på torget var otroligt vackra. De hade istappar med ljus i så det nästan såg ut som stjärnfall.

Det var väldigt fint av Stockholms stad att göra så fint med alla ljus och röda mattan på Biblioteksgatan bara för att jag kom dit =)

Även på Centralstation hade de gjort fint för att jag var på besök genom att måla Varbergs fästning på en vägg.



Det var den dag med mycket butiker och promenader. Jag hade jättetrevligt fast det i slutet han bli riktigt kallt men väldigt vackert.

Nu sitter jag på tåget på väg till Göteborg, det är drygt tre timmar kvar och det känns ganska trist att komma hem igen. Jag får helt enkelt se till att jag inte stannar hemma allt för länge.

Tack så jättemycket Emma och Nico för att jag fått bo hos er dessa dagarna och för skjutsen upp. Hade ju aldrig kunnat komma upp annars, guld värt!

Stay tuned! Love E ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0