Meningslös

Har varit hemma sedan i onsdags kväll och meningslösheten har redan slagit till.
"It's the most wonderful time of the year" spelas och jag kan ibland känna att det är så just nu. Speciellt när jag var i Stockholm kände jag på det viset, det infann sig in julkänsla som jag inte känt på väldigt länge. Förra året mådde jag inte bra så då orkade jag inte något med julen, hade inte ens en tomte framme.
Nu i år har det känts på ett helt annat sätt, fast det är ganska långt kvar till jul.
Men just idag/ikväll/inatt känns det så där jobbigt som det gjort förr. Tidigare ikväll när jag kom från mitt jobb och hann vara ute en stund mådde jag så himla bra, var helt lycklig att få hinna med den där halvtimman som var kvar av kvällen. Nu känns det som att jag inte har någon ro i kroppen för att kunna gå och lägga mig och en känsla av ångest. Det var länge sedan jag hade just denna känslan i kroppen och jag vet att det inte är en bra känsla.
Det är väl ändå dags att lägga sig, försöka kväva känslan som håller på att bubbla upp och kanske somna istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0