Från mig

till er alla, en riktigt god jul!

Nu sitter man här i soffan hos mamma och pappa och väntar på att Kalle Anka ska börja, som varje år vid den här tiden.
Doppet i grytan är avklarat, vi väntar på Kalle för att kunna somna i soffan när Ferdinand ska börja. Kollar kanske på "Kan du vissla Johanna" och sedan är det dags för julklapparna. Sedan sitter man och väntar lite till för att få äta béchamelsås, potatis och gröna ärtor medans min syster, pappa och mormor äter lutfisken som alltid ska stå på bordet, fast den inte smakar något så är den lika god som varje år. Jag själv har aldrig förstått det goda i den fisken. Men så som traditionen bjuder smakar jag alltid en bit för att sedan konstatera att jag tycker inte om det i år heller. Vem vet, det kanske växer fram ett tycke för den ett år.
Det förtäljer dock inte den här historien.

Nu ska jag torka mitt hår och försöka få ordning på frisyren.

Ha en riktigt dunderbra julafton!
Love Elin ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0