091224

Eftermiddagen kom, Kalle Anka började, några av oss somnade i soffan när Ferdinand började och vaknade till "Ser du stjärnan i det blå" precis så som traditionen bjuder.
"Kan du vissla Johanna" drog igång och efter tio minuter kom tomten. Paket delades ut och alla väntar spänt tills alla har fått sina paket innan man får lov att öppna. Om man skulle få lika paket får man öppna dem försiktigt så att de andra inte ser för annars förstör man för de andra.
Jag fick en elvisp, ett strykjärn, en strykbräda, presentkort och pengar. Jättefina julklappar =)

Hela julafton har varit ett matmaraton som börjar vid tolv och slutade vid sju på kvällen, under den tiden hinner man få i sig jullunch med dopp i grytan, stor fika till Kalle och julmiddag (för oss som inte äter lutfisken är det potatis, gröna ärtor och béchamelsås) jag smakade på fisken i år med men den föll mig inte i smaken denna gång heller.

Detta inlägg kanske känns lite som en upprepning av tidigare idag, men då förutspådde jag bara lite hur dagen/kvällen skulle komma att se ut. Det är ju rörande hur rätt jag kunde ha!

Kvällen har utspelats sig på Harrys i form av jobb för min del. Vet inte riktigt vad jag har att säga om att jobba julafton. Jag undrar bara om folk har några pengar kvar till imorgon kväll för i afton har gästerna inte varit snåla! Har haft en mycket bra omsättning och ett utomordentligt bra netto. Att hoppa över pepparkakorna har verkligen gett resultat =)
Sammanfattning av kvällen är väl att det har varit ett högt tempo genom hela och en hel del stök. Ser fram emot att få jobba på Socitén imorgon där gästerna kommer vara många och berusade, men det där lösa folket kommer inte in, det känns skönt att veta.

Nu ska jag ta mitt cozy christmasljus in till sovrummet, slå på ett avsnitt "HIMYM" och somna. Kan säga att det suger lite och behöva ställa klockan till imorgon, hade gärna sovit tills jag vaknade av mig själv men är det juldagen så är det juldagen.

Tidigare i dag (innan Kalle Anka)


Hoppas ni haft en riktigt fin julafton och att ni alla får en underbar fortsatt helg.

Stay tuned! Love E ♣

Ps. På önskan av Per så nämner jag nu honom i bloggen, hej Per Ewertsson. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0